loading...
خبرگزاری بین المللی سمن یار
سمن یار بازدید : 6 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

101848_203

 اولین دختر لیست ما ۱- ثریا دارابی است این فرد ثریا دارابی که اکنون ۲۹ ساله است در دنیای اینترنت چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید. آخرین ابتکار او سایتی به نام Zady است که هنوز فعالیتش را شروع نکرده ولی درآمدی ۳/۱ میلیون دلاری از مرکز آموزش ملی آمریکا داشته است. ثریا دارابی پیش از این با راه‌انداختن سایت Foodspotting مشهور شد و ثروت زیادی به دست آورد. در این سایت کاربران می‌توانند، عکس‌ها غذاهای جالب و خوشمزه‌ای را که هر روز می‌خورند، به اشتراک بگذارند. این سایت شاید برای خیلی‌ها حکم وقت‌گذرانی را داشته باشد اما برای پایه‌گذار آن، سودی سه میلیون دلاری داشته است.حال حساب کنید در آمد ماهیانه این دختر به پول ایران چقدر میشود.

دومین دختر امروز در لیست ما ۲-پریسا تبریزی است این فرد پریسا تبریز به عنوان برگ برنده امنیتی گوگل شناخته می‌شود، مدیر گروه مهندسی امنیت اطلاعات گوگل است و بهبود امنیت محصولات گوگل از جمله مرورگر کروم را بر عهده دارد. یک تیم از هکرها زیر نظر پریسا تبریزی با ۲۹ سال سن برای پیدا کردن مشکلات امنیتی محصولات گوگل کار می‌کنند.و جالب است بدانید چندی پیش مدیر گوگل به تعریف از پریسا تبریزی پرداخت.

و سومین و آخرین دختر در لیست ما کسی نیست جز رکسانا ورزا هم به عنوان یکی از چهره‌های جوان و خلاق مایکروسافت شناخته می‌شود که مسئولیت برخی پروژه‌های مهم این شرکت را در اروپا بر عهده دارد.و یکی از ثروتمندان هست و اینکه یکی از مقامات بلند پایه در شرکت مایکروسافت است که میتوانید افتخاری برای ایرانیان باشد.

سمن یار بازدید : 7 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

 

خبر بسیار خوش نقل و انتقالاتی برای استقلالی ها!!

هافبک تیم فوتبال استقلال با این باشگاه برای تمدید قرارداد سر مبلغ به توافق رسید.

به گزارش نیون پاتوق به نقل ازسرویس ورزشی جام نیوز، امروز جلسه دوم آندرانیک تیموریان با مسئولان باشگاه استقلال برگزار شد.

در نهایت دو طرف با هم به توافق رسیدند اما تیموریان سر برخی بندهای قراردادی با مسئولان استقلال به تفاهم کامل نرسیده و قرار شد فردا برای تصمیم نهایی و امضای قرارداد به باشگاه رجوع کند.

کامران صاحب پناه رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال با تایید این خبر گفت: سر برخی بندهای قراردادی تیموریان وسواس دارد و به همین دلیل قرار شد فردا برای امضا و جواب نهایی به باشگاه بیاید.

وی افزود: سر مبلغ با او به تفاهم رسیده ایم و قطعا مشکلی پیش نمی آید. من به تیموریان هم گفتم باشگاه هایی که مبالغ نجومی می دهند در پایان سال با هم دعوایشان می شود اما ما تعهدی می دهیم که بتوانیم به آن عمل کنیم.

گفتنی است پیش از این ۳ ملی پوش استقلال یعنی خسرو حیدری، امیرحسین صادقی و هاشم بیگ زاده با باشگاه به توافق رسیده و تمدید کرده بودند.

سمن یار بازدید : 14 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)
خبر اقدام عجیب برای باکره نگه داشتن دختران در آمریکا در اکثر ادیان ایاتی وجود دارد که انسانها را توصیه به حفظ عفت و پاکدامنی می نماید.این ایات از زنان و مردان میخواهد چشم را به روی نامحرم ببندند.از سال ۱۹۸۰ در ایالات متحده سنتی رواج پیدا نمود که دختران حدود ۱۲ سال به کلیسا مراجعه می نمایند و در حضور پدر(مسیحیت معتقد است خدای یگانه در سه شخص خدای پدر، خدای پسر(که در عیسی مسیح تجسم پیدا کرد) و خدای روح‌القدس می‌باشند. این سه ذات یکسانی داشته ولی از هم متمایز می‌باشند.) سوگند نامه امضا می نمایند که چشمان خود را از نامحرم بپوشند و به قولی دوروبر گناه را خط بکشند.این مراسم با حضور کشیشان کلیسا برگزار می گردد.
 
اقدام عجیب برای باکره نگه داشتن دختران در آمریکا (عکس)
 
دختران ۱۲ ساله در حالی که ملبس به لباس عروسی می گردند با کشیشان به رقص و پایکوبی می پردازند.دختران در برابر خدا سوگند یاد می نمایند تا زمانی که به صورت رسمی ازدواج ننموده اند از روابط جنسی با پسران و همچنین بوسیدن انها بپرهیزند.در طی مراسم همچنین از سوی پدران حلقه باکره بودن در انگشت دختران می شود تا انها این را همیشه به یاد داشته باشند که از این تاریخ به بعد باید در حفظ عفت و پاکدامنی خود کوشا باشند.در اکثر ایالات متحده امریکا این سنت برگزار می گردد.تعداد ۶۰ دختر به همراه پدران خود در هتل برادمور ایالت کلورادو گرد هم آمدند تا جشن ازدواج باکره بودن دختران خود را برگزار نمایند.
 
اقدام عجیب برای باکره نگه داشتن دختران در آمریکا (عکس)
آقای رون یکی از کشیش های کلیسای لیوینگ استون که از شرکت ککندگان در مراسم است می گوید یکی از نکات قابل توجه این مراسم این است که افراد در برابر خدا سوگند یاد می نمایند از هنگامی که حلقه باکره بودن را به انگشت می نمایند یکنوع تعهد در خود ایجاد می نمایند که از این تاریخ به بعد نباید دوست پسر بگیرند و با پسران تبادل بوسه داشته باشند.در حقیقت انها با خدا ازدواج می نمایند و پدرشان دوست پسر انها محسوب می گردد.به غیر از ایالات متحده در ۱۷ کشور دیگر نیز مراسم مشابهی به همین روش برگزار می گردد.

 

 

 

اقدام عجیب برای باکره نگه داشتن دختران در آمریکا (عکس)

 

 

 

اقدام عجیب برای باکره نگه داشتن دختران در آمریکا (عکس)
 
اقدام عجیب برای باکره نگه داشتن دختران در آمریکا (عکس)
سمن یار بازدید : 16 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

به گزارش سمن یار : یک خانم 27 ساله خوش ذوق انگلیسی با هنرمندی روی شکم خانمهای باردار شهرت بسیاری کسب کرده است. وی تا کنون شکم بیش از 130 زن باردار را به زیبایی نقاشی کرده است و این مسئله باعث شده تا زنان زیادی از سراسر بریتانیا برای گرفتن عکس های یادگاری از شکمهای برآمده شان به وی مراجعه کنند.

هنرمندی روی شکم زنان باردار! +تصاویر

او میگوید : اکثر مادران طرح های خودشان را پیشنهاد میکنند که شامل عکس نوشته های خاص، تصاویری از کتاب های مورد علاقه شان و یا مناظر طبیعی است. در صورتی که شخص طرح خاصی مد نظرش نباشد ما با ارائه آلبوم او را در انتخاب راهنمایی میکنیم. نقاشی روی شکم زنان باردار از چند سال پیش در امریکا شروع شد و اکنون دامنه استقبال از آن به اروپا هم رسیده است.

هنرمندی روی شکم زنان باردار! +تصاویر

هنرمندی روی شکم زنان باردار! +تصاویر

هنرمندی روی شکم زنان باردار! +تصاویر

سمن یار بازدید : 9 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: 5 سرباز تونسی در حمله افراد مسلح کشته شدند

به گزارش  سمن یار به نقل از العربیه، در حمله افراد مسلح به خودرو نظامیان تونسی در منطقه الشعانبی در استان مرزی القصرین 5 نفر کشته شدند.

افراد مسلح با آرپی‌جی خودرو نظامیان تونسی را هدف قرار دادند و در این حمله 10 نفر نیز زخمی شدند.

سمن یار بازدید : 107 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

رسانه‌های بین‌المللی از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی فرودگاه بین‌‌المللی کابل خبر می‌دهند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های بین‌المللی از جمله شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی از شنیده شدن صدای یک انفجار و تیراندازی‌های متعدد در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل در پایتخت کشور افغانستان خبر داده‌اند. یک شاهد عینی هم به خبرگزاری رویترز گفته در نزدیکی این فرودگاه دود عظیم دیده می‌شود.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که گروه طالبان مسئولیت حمله به فرودگاه کابل را بر عهده گرفت.

سمن یار بازدید : 9 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

 

گروه حماس با درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس ۵ ساعته با رژیم صهیونیستی موافقت کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه حماس سحرگاه روز پنجشنبه با درخواست آتش‌بس 5 ساعته با رژیم صهیونیستی که از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود موافقت کرد. پیش از این سازمان ملل برای امدادرسانی به صدمه دیدگان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار آتش بس 6 ساعته در این منطقه شده بود. رژیم صهیونیستی نیز پس از کشتن 4 کودک فلسطینی در تهاجم به غزه از ساعت 10 صبح تا 15 روز پنجشنبه اعلام آتش‌بس کرد.
سامی ابوخضری، سخنگوی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه با درخواست آتش‌بس موافقت کرده است.
ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چندین منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن 209 فلسطینی شهید و بیش از 1550 فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.
جنبش مقاومت حماس پس از موج جدید حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه ضمن اعلام تعهد برای تلافی این حملات هشدار داده تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی می‌تواند به انتفاضه سوم منجر شود، در تازه‌ترین حملات هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه دهها نفر از جمله چندین کودک و زن بی‌دفاع فلسطینی به شهادت رسیدند.
جنبش‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه نیز با پرتاب راکت به عمق سرزمین‌های اشغالی، به تهاجم‌های اخیر رژیم اسرائیل پاسخ داده‌اند، صدها فلسطینی در سال‌های اخیر به‌علت تهاجمات رژیم اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

سمن یار بازدید : 7 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین در نظر گرفت.
گفته می شود شرکت نفتی دولتی روسنفت که ریاست آن را ایگور سچین، از نزدیکان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بر عهده دارد، مشمول این تحریم ها شده است و به احتمال زیاد دارایی های این شرکت در آمریکا مسدود خواهد شد.
مطابق با تحریم های جدید، شرکت های آمریکایی حق ندارند با شرکت نفتی روسی روسنفت معامله کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه، نام موسساتی همچون بانک متعلق به شرکت گازپروم روسیه یعنی گازپروم بانک Gazprombank و نیز مقامات بلندپایه جدایی طلبان هوادار روسیه در دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین نیز به چشم می خورد.
از میان مقامات روس که مشمول این تحریم ها هستند، نام معاون دومای روسیه، وزیر امور کریمه و یکی از مشاوران پوتین بیشتر قابل توجه است.

سمن یار بازدید : 37 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با راشاتودی و در واکنش به اظهارات جدید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو ، تاکید کرد ، ضروری است برای واکنش مناسب به این تحرکات ؛ تحریم های اعمال شده علیه روسیه را تجزیه و تحلیل کنیم.

وی با انتقاد از تحریم‌های آمریکا ضد روسیه گفت تحریم مسکو با منافع ملی آمریکا ضدیت دارد و تأکید کرد که اعلام حمایت از واکراینی‌ها نباید تنها طرفداری از عده‌ای معدود را شامل شود.
پوتین که در نشست کشورهای بریکس در میان خبرنگاران حضور داشت در پاسخ به سوالی درباره بسته تحریمی جدید آمریکا که باراک اوباما رئیس جمهور این کشور آنها را به تازگی اعلام کرده گفت: «ما این تحریم‌ها را اعمال نکرده‌ایم، باید از خود آنها پرسید.»
رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: «اما، این تحریم‌ها معمولاً اثرات بومرنگی دارند و بدون شک روابط آمریکا و روسیه را به حاشیه خواهد کشاند. این ضربه‌ای مهلک به روابط ما است و منافع امنیتی بلند مدت آمریکا و مردم این کشور را تضعیف می‌کند.»
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دولت این کشور تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به کار گرفته است. این تحریم‌ها در ارتباط با نقش ادعا شده مسکو در حوادث اوکراین علیه این کشور اعمال شده‌اند.

در همین حال سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره تشدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه گفت: «تصمیم جدید دولت آمریکا به اعمال این تحریم ها به بهانه های واهی علیه برخی از نهادها و اشخاص در روسیه را تنها می توان فاجعه بار و کاملا غیر قابل قبول خواند و مسکو قطعا تدابیر و اقداماتی اتخاذ خواهد کرد که برای واشنگتن دردآور و ناراحت کننده خواهند بود.»
ریابکوف در ادامه خاطر نشان کرد : «ما به دنبال تاثیرات کوتاه مدت نیستیم و نمی خواهیم از شیوه های دولت آمریکا پیروی و تقلید کنیم، ما به اقدامات تحریک آمیز پاسخ نمی دهیم بلکه واکنش ما کاملا آرام خواهد بود.»
این مقام بلندپایه روس افزود « منطق آمریکا این است که همواره می خواهد اراده سیاسی خود را به دیگران تحمیل کند؛ این منطق دیگر محکوم به فنا و ناکامی است و تصمیم اخیر دولت واشنگتن، تنها به پیچیده تر شدن روابط میان دو کشور منجر خواهد شد؛ واشنگتن باید این موضوع را درک کند که ماهیت اقداماتی از این دست، نه تنها برای روابطش با روسیه بلکه برای سیاست خارجی و منافع خودش نیز زیان بار است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو؛ آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین در نظر گرفت.
گفته می شود شرکت نفتی دولتی روسنفت که ریاست آن را ایگور سچین، از نزدیکان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بر عهده دارد، مشمول این تحریم ها شده است و به احتمال زیاد دارایی های این شرکت در آمریکا مسدود خواهد شد.
مطابق با تحریم های جدید، شرکت های آمریکایی حق ندارند با شرکت نفتی روسی روسنفت معامله کنند.
در دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه، نام موسساتی همچون بانک متعلق به شرکت گازپروم روسیه یعنی گازپروم بانک Gazprombank و نیز مقامات بلندپایه جدایی طلبان هوادار روسیه در دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین نیز به چشم می خورد.
از میان مقامات روس که مشمول این تحریم ها هستند، نام معاون دومای روسیه، وزیر امور کریمه و یکی از مشاوران پوتین بیشتر قابل توجه است.

سمن یار بازدید : 7 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

سمن یار: سازمان ملل برای امدادرسانی به جنگ زدگان غزه خواستار آتش‌بس ۶ ساعته در این منطقه شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، سازمان ملل برای امدادرسانی به صدمه دیدگان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه خواستار آتش بس 6 ساعته در این منطقه شد.

سمن یار بازدید : 14 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)
وندي شرمن و ساليوان اعضاي تيم مذاكره كننده آمريكا با معاونين وزير امور خارجه ايران ديدار كردند.
به روایت سمن یار: وندي شرمن و ساليوان اعضاي تيم مذاكره كننده آمريكا با سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونين وزير خارجه ايران ديدار كردند. 

پيش از اين ديدار نماينده چين با معاونين وزير امور خارجه كشورمان ديدار كرد. 

ايران و آمريكا امروز چندين دور مذاكره در سطوح مختلف داشته اند. 

يك عصو تيم مذاكره كننده به مهر خبر داد مذاكرات امروز در راستاي بررسي شرايط و زمان تمديد مذاكرات است.
سمن یار بازدید : 5 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیاتهایی از این کمیسیون به کشورهای قطر، کویت و عمان پس از ماه رمضان خبر داد.
به گزارش سمن یار: سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ما اظهارداشت: پس از ماه رمضان هیات‌هایی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفری منطقه‌ای به کشورهای قطر، کویت و عمان سفر خواهند کرد.

وی افزود: به جهت حساسیت منطقه اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط مسالمت‌آمیز با همسایگان است و در همین راستا بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هیات‌هایی از کمیسیون امنیت ملی به این کشورها اعزام می‌شوند.
سمن یار بازدید : 9 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

به گزارش سمن یار : تروریست داعشی در آستانه ایام شهادت امیر المومنین(ع) در استان نجف دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، سروان مقداد الموسوی مدیر روابط عمومی پلیس نجف اعلام کرد که 6 تروریست داعشی که به عنوان آواره وارد این شهر شده بودند، دستگیر شدند.

این مقام امنیتی در عراق اعلام کرد که پلیس با هماهنگی سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال این 6 نفر که از اعضای داعش بودند را دستگیر کردند.

این افراد با عنوان آواره وارد نجف شده بودند تا عملیات تروریستی انجام دهند.

سمن یار بازدید : 6 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

خبر گزاری سمن یار: رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با رییس پارلمان جدید این کشور خواستار تسریع در تشکیل دولت شد.
نتیجه تصویری برای عمار حکیم
به گزارش شبکه العراقیه:"سید عمار حکیم" روز چهارشنبه با استقبال از "سلیم الجبوری" رییس جدید پارلمان عراق با اشاره به اینکه شهروندان عراقی در انتظار تصویب بسیاری از قوانین در پارلمان جدید که به نفع آنهاست، قرار دارد، خواستار تسریع در تشکیل دولت آتی عراق براساس دیدگاهی آشکار و کابینه ای قدرتمند و منسجم شد.

وی همچنین بر اهمیت جایگاه نظارتی و قانونگذاری پارلمان در عراق تاکید کرد.

سمن یار بازدید : 7 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

به گزارش خبر گزاری سمن یار ، سیدعبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاحات امشب در حسینیه فاطمه الزهرا (س)‌ اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ایامی است که همه روزها، شب‌ها و ساعاتش مبارک است و فرصتی است که با خداوند بزرگ ارتباط برقرار کنیم.مسلمان‌‌کشی‌ها در منطقه به دلیل بدفهمی از قرآن است

وی افزود: شب قدر شبی است که اگر درک و

فهم درستی از فضیلت این شب پدیدار شود بشر می‌تواند

موقعیت خود را بشناسد چرا که در این شب مقدس سرنوشت

انسان رقم می‌خورد و ما می‌توانیم برنامه یکساله خود را با

خداوند تنظیم کنیم.

وی به علت ترتیبی نازل شدن قرآن اشاره کرد و گفت:‌ روایت

واقعی وجود دارد که قرآن در 27 ماه رجب و با سوره علق بر پیامبر

نازل شد و از یک سو قرآن کریم می‌فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم. مفسرین شیعه و سنی معتقدند قرآن یک نزول دفعی و یک نزول تدریجی داشته است.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت:‌قرآن در طول 23 سال متناسب با نیازهای روز جامعه و به صورت تدریجی نازل شده  است  و آنچه امروز به عنوان قرآن در اختیار ما است با زبان خود پیامبر تنظیم شده است.

موسوی لاری گفت: شب قدر شب احیا و شب قرآن گرفتن بر روی سر است و این خود نماد این است که اندیشه خود را با قرآن تطبیق دهیم.

وی ادامه داد: قرآن کریم در جامعه‌ای نازل شد که در آن عصر عرب دو ویژگی داشت یکی خیلی به مقوله صفاحت و بلاغت اهمیت می‌داد و دیگری اینکه در آن جامعه فقط 17 نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند. در حالی که فلسفه قرآن کریم آشنا کردن مردم با یک سلسله اعتقادات، اخلاقیات، حقوق، باید و نبایدها است و مردم باید براساس آن روابط اجتماعی و فردی خود را تنظیم کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: قرآن برای اینکه بتواند انسان‌ها را هدایت کند مخاطبینش باید بتوانند آن را درک کنند و اگر این اتفاق نیفتد تأثیرپذیری قرآن کاهش می‌یافت چرا که قرآن می‌خواست یک سلسله باورهایی که در جامعه وجود دارد را عوض کند.

وی تأکید کرد: در خود قرآن نیز آمده است که ما این آیات را به تدریج به شما (حضرت محمد (ص)) نازل کردیم تا دلگرم شوید. یعنی ارتباط خداوند و پیامبر اکرم یکباره نبوده است بلکه در صورت هر مشکلی خداوند پیام خود را به پیامبر خود می‌فرستاد.

موسوی لاری عمل کردن انسان به آیات را یکی دیگر از خصایص قرآن دانست و گفت:  امروز ما می‌بینیم که در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس روزانه هزاران قرآن چاپ و به مردم هدیه می‌شود اما فهم از قرآن زیاد رواج ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز به حوادث اخیر منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر واقعاً به آیات قرآن جامه عمل می‌پوشاندیم وضع زندگی انسان‌ها این نبود؛ این مسلمان‌‌کشی‌ها به دلیل بدفهمی از قرآن است.

وی گفت: امروز ما می‌بینیم که در برخی از سایت‌های کشورمان خودمان که از پول بیت‌المال تغذیه می‌شوند چقدر تهمت‌ها و انگ‌زدن‌ها وجود دارد.

سمن یار بازدید : 10 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

 روزنامه مردمسالاری در سرمقاله خود نوشت:
 

بيست‌وهفتم تيرماه روز تاريخ‌سازي در ايران معاصر است، روز گذار از جنگ به صلح. روز پذيرش قطعنامه 598 از سوي جمهوري اسلامي ايران.

ايران هرگز چشم به خاک کشور ديگري نداشته و اين براي ما در عرصه بين‌المللي افتخار بزرگي است که تماميت ارضي هيچ دولتي را تهديد و آتش نبردي را شعله‌ور نکرده‌ايم. به همين دليل در روايت رسمي نظام از دوره جنگ با عنوان «دفاع مقدّس» ياد مي‌شود. ايرانيان جنگ‌طلب نيستند امّا پاسخ محکم و قاطعي به متجاوزان خواهند داد و چشمِ طمع هر زياده‌خواهي را کور خواهند کرد. در نبرد با رژيم بعث عراق نيز دفاع جانانه‌اي از خود نشان دادند که حيرت جهانيان را برانگيخت. بنابراين آن‌چه قداست دارد دفاع است و نه جنگ. جنگ، ويران‌گر، خانمان‌سوز و نفرت‌انگيز ولي دفاع، شيرين، مدبّرانه و عزّت‌آفرين است. به همين دليل، آن‌جا که ايران پس از هشت سال دفاع غرورآفرين، صلح را به خانه بازگرداند، هيچ‌کس افسوس نخورد و کسي آن را مُنافي عزّت و مصلحت کشور ندانست.

امّا ديرزماني است طيفي از سياست‌بازانِ تازه‌به‌دوران‌رسيده‌اي که از موفّقيّت‌هاي ديپلماتيک دولت يازدهم که نداي صلح‌طلبي مردم ايران را در جهان طنين‌انداز کرده است، عصباني هستند، با يادآوري اين روز تاريخي و نفي و انکار آن، مي‌خواهند روايت تازه‌اي به تاريخ ببخشند! آن‌ها براي جبران شکست خود در عرصه سياست داخلي به خصوص در يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري، پذيرش قطع‌نامه 598 را منافي عزّت و منافع ايران دانسته و از ادامه جنگ در آن شرايط بحراني سخن مي‌گويند. آن‌ها مي‌خواهند از يک‌سو از بزرگاني چون آيت‌الله هاشمي که پس از هشت سال هجمه بي‌وقفه نتوانستند موقعيّت او را در سياست ايران متزلزل کنند، انتقام بگيرند و از سوي ديگر مانع از تداوم سياست‌هاي بين‌المللي پيروزي‌آفرين دولت روحاني شوند. آن‌ها با يادآوري نقش بي‌بديل آقاي هاشمي در پذيرش قطعنامه، او را عامل اين رخداد عنوان مي‌کنند. در حقيقت آنان گمان کرده‌اند با شباهت‌سازي ميان پذيرش قطع‌نامه 598 و توافق ژنو مي‌توانند امتيازات انکارناپذير اين مذاکرات را نفي کنند. غافل از آن‌که پذيرش قطع‌نامه، نماد شجاعت و عزّت نظام است و نه ضعف و غفلت آن. نمي‌دانم اصلاً اين برادران، سخنان امام و رهبري در اين خصوص را با دقّت مطالعه نموده‌اند يا خير؟!

امام خميني در پيامي که به مناسبت قطعنامه صادر نمود، فرمود:«با توجه به نظر تمامي کار‌شناسان سياسي و نظامي سطح بالاي کشور، که من به تعهّد و دلسوزي و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش‌بس موافقت نمودم و در مقطع کنوني آن را به مصلحت انقلاب و نظام مي‌‏دانم» آيت‌الله خامنه‌اي نيز در مقام رياست‌جمهوري و از جايگاه امام جمعه تهران در همان روز گفتند:«شجاعت روحي و اخلاقي که در يک لحظه يک موضعي را به خاطر مصلحت اسلام و مسلمين اتخاذ مي‌کند و اعلام مي‌کند که دنيا در مقابل اين موضعگيري ‌متحيّر مي‌ماند؛ اين شجاعت از شجاعت در جنگ بالاتر است اين شجاعتِ اخلاقي و روحي است که کمتر کسي از بزرگان عالم اين قدر توانسته است آن را در اعمال و رفتار خود نشان بدهد» ايشان بعدها در آغاز دوره رهبريِ خويش نيز فرمودند:«در قضيه قطعنامه گفت: کاسه‌ى زهر را نوشيدم. اين تلخى را او تحمّل کرد؛ ولى خداىمتعال به آن بنده صالح عوض داد و هنوز دو سال و اندى نگذشته کاسه‌ى شهد و شيرينى پيروزى را به ملتّش چشاند و کامشان را شيرين کرد» سخن رهبري شفاف‌تر از آن است که نياز به تفسير داشته باشد. ايشان نه‌تنها پذيرش قطعنامه را به معناي شکست تلّقي نمي‌کنند بلکه آن را شيرين و پيروزي‌آفرين قلمداد مي‌کنند. همان‌طور که ايشان گفته‌اند، شجاعت اخلاقي امام در مواجهه با واقعيّت‌هاي عرصه‌هاي داخلي و خارجي بسيار مهم‌تر و بزرگ‌تر از شجاعت مقاومت در برابر دشمن متجاوز است. شجاعت آن نيست که با شعارهايي چون نفي هولوکاست، مصلحت و عزّت ايران عزيز را خدشه‌دار کنيم، بلکه شجاعت آن است که در هنگامه‌هاي سخت و بحراني، مصلحت جامعه و ملّت را بر تشخيص خود ترجيح دهيم و از هياهوي جنجال‌آفرينان نهراسيم. اين همان خطّ راستين امام است که در حدود يک‌سالي که از استقرار دولت يازدهم مي‌گذرد، مشاهده نموده‌ايم. همان‌گونه که ديروز، شجاعت امام و درايت مسئولان وقتِ نظام، سايه جنگ را از اين سرزمين دور کرد، امروز نيز شجاعت امام‌گونه رهبر انقلاب در کنار تدبير دولت محترم؛ اميد را به ايران عزيز بازگردانده است. برادران، دلواپس باشيد يا نباشيد، مهم نيست! نظام با اقتدار و اطمينان راه کسب عزّت و مصلحت ملّت ايران را مي‌پيمايد.

 

سمن یار بازدید : 18 پنجشنبه 26 تیر 1393 نظرات (0)

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری چهارشنبه شب و همزمان با نخستین شب از لیالی قدر با حضور در حسینیه فاطمه الزهرا با اشاره به سیر نزول قرآن کریم بر پیامبر اکرم (ص) افزود: عده ای تصور می کنند که قرآن کتاب تفنن است درصورتی که این کتاب برای عمل نازل شده است.


وی یادآور شد: قرآن برای ذکر نازل شده و آمده تا انسان ها از طریق آن به خودباوری و خود آگاهی برسند.

وزیر اسبق کشور اظهار کرد: امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس روزانه هزاران جلد قرآن چاپ می کنند و این کتاب ها بین مردم توزیع می شود. در مسجد الحرام نیز شاهدیم همه قرآن قرائت می کنند اما متاسفانه فهم قرآن ترویج نمی شود. 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری ادامه داد: اگر قرآن ملاک عمل در زندگی ما بود امروز وضعمان این گونه نمی شد. 

وی با اشاره به اختلاف میان مسلمانان در دوران ابتدایی بر سر حادث بودن و یا قدیم بودن این کتاب آسمانی و کشته شدن مسلمانان بر سر این اختلافات توضیح داد: آنچه امروز جامعه اسلامی را با مشکل روبه رو کرده کج فهمی از قرآن کریم است. آدمکشی، تکفیرها به این دلیل است که قرآن را ستایش می کنند و بدان عمل نمی کنند.

وزیر اسبق کشورمان با اشاره به برخی دروغ پراکنی ها در سایت های داخلی گفت: متاسفانه امروز برخی سایت ها ارتزاق کننده از بیت المال، اقدام به انتشار تهمت و دروغ می کنند. 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری، ما قرآن را در قالب مسابقات حفظ و قرائت تکریم می کنیم اما در حوزه اخلاق و عمل به آن صفر هستیم.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) اولین قربانی ظاهرگرایی برخی افراد ، در برخورد با قرآن بود. کسانی علی (ع) را به شهادت رساندند که در جنگ نهروان قرائت قرآن آنان ترک نمی شد. این افراد کسانی بودند که تنها الواح قرآن را می دیدند و به دلیل عدم درک از محتوای آن، نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند. 

وزیر اسبق کشور تاکید کرد: اندیشه خوارجی یعنی جمود، ظاهرگرایی و نادیده گرفتن حقوق انسان ها. پرسش اصلی آن که آیا این موضوع تنها مربوط به دیروز است؟ آیا کشورهای دیگر و کشورما این مشکل را نداریم؟ آیا ما با تمسک به قرآن علیه قرآن حرکت نمی کنیم؟ 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 98
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 240
  • بازدید کلی : 6,026
  • کدهای اختصاصی
    www.websiteha.com
    Testing of Modal Window | Close it